събота, 21 февруари 2015 г.

"психичната цялост не е константна величина"


Тази събота сутрин ме изненада с неочаквано интервю с най-важния човек, който срещнах в гимназиалните си години - Златко Теохаров, а интервюто му в Капитал в момент, в който аз също влизам полето на психотерапията, макар и друга модалност, ме обогатява. Цялото приложение Light е посветено на психотерапията, но това е материалът, заради който си струва да бъде прочетено.

Избирам си един цитат, който ще сложа тук, за да предизвикам интереса ти и който отговаря на въпроса, с който много хора тръгват към психотерапевта си за пръв път - "нормален ли ли съм?". "Психотерапията не е само място за ""болни", а пространство за себеизследване и себеразвитие (и на нашите чужди, трудни, странни и болни части). Психичната цялост не е константна величина, а цялост, която подлежи на кризи, несправяния и провокации под натиска на вътрешни или външни фактори", казва Златко Теохаров.

Щастлива съм от срещите по пътя си.


И още за четене:
Друг материал на Златко Теохаров в Капитал, за детска психология и въображаемите приятели
Преводът му на книгата на Фриц Риман Основни форми на страх (не се мъчи, ако не учиш психология)
Превод на книгата на Алфред Шьопф Антисоциалното поведение (виж горната бележка)



Етикети:

0 коментара:

Публикуване на коментар

Абонамент за Коментари за публикацията [Atom]

<< Начална страница