понеделник, 16 февруари 2015 г.

малката мръсна тайна, която 70% от хората крият

софия, сградата софийска опера и балет, постановка на лебедово езеро, неделя 18:30, трети антракт, тоалетната на един от етажите.

15 жени са в нервно очакване да влязат в тоалетната. аз съм 16тата. скуката от една страна, и наблюдението ми, от друга, че сред жените става все по-популярно не-миенето на ръце след тоалетна ме вкарва в ролята на националната статистика.

15 жени излизат една след друга от тоалетната. и единствената, която решава да влезе в в статистиката ми за жени с измити ръце (освен едната бройка, която съм аз) е 17тата - тази, която дотича след мен.

дойде време да напиша и пост по въпроса. 15 жени не са малко. в операта, за Бога, на Лебедово езеро, очаквам посетителки, които си мият ръцете след тоалетна - така де, минали са летвата на цената на билета и на търпимост към цигу-мигу в час - което пък ми говори за упоритоста на родителите към възпитанието в първите 7. за тоалетните в бензиностанциите отдавна съм загубила надежда.

виждала съм всякакви жени, които подценяват миенето на ръце - за мъжете не искам и да знам подробности. а всичко е топла вода и течен сапун. три минути и забравяш. и е приятно, не е като да четкаш с шкурка. питала съм, не е като да не съм и съм получавала отговори, че в тоалетната не пипаш нищо с ръце, нали има тоалетна хартия, която попива каквото има да попиеш или избършеш и нищо не пипаш.

сериозно?! 

също "какво толкова може да ми стане", "просто забравих" и неочаквано прозорливото "така си повишавам имунитета". ама разбира се, щом има хора, които набират витамин б като си гризат ноктите, защо да няма такива, които да взимат имуностимуланти в тоалетната.

грипни епидемии? стомашни вируси? честито! миенето на ръце след тоалетна наистина ограничава тези досадни придружители на живота. салмонелка, ешерихия коли и дори много респираторни заболявания идват при теб от ръцете на някой усмихнат човек, който е пипал и тук и там - и не си е измил ръцете след тоалетна, защото дупетата и акитата събират тези весели същества. един грам от аки може да бъка от един трилион микроба.

уважаемата медицинска статистика е установила, че миенето на ръцете помага на общественото здраве. колкото повече хора използват 2 минути след тоалетна, за да употребят сапуна, толкова по-малко от хората в цялата страна се разболяват от диария (31%) и респираторни заболявания, включително и пневмония (21%).

това се получава, защото хората често докосват очите, носа и устата си, без да го осъзнават и така болестите влизат вътре (жената в тоалетната излиза и пипа дръжката, която ти също ще пипнеш след малко и след това без да искаш ще докоснеш устата си).

нереализираната училищна медицинска сестра в мен иска да ти обърне внимание върху това кога да си миеш ръцете:

  • когато са видимо мръсни
  • преди да се храниш
  • преди да готвиш
  • след докосване на телесни течности като кръв, урина, фекалии и повръщано
  • след духане на нос и кихане
  • след смяна на пелени на бебе
  • след като си ходила до тоалетна


дезифектантите за ръце с алкохол, които се продават в аптеките са добър заместител, когато не можеш да се добереш до топла вода и сапун.


благодаря на всеки, който ще си измие днес ръцете след тоалетна


между другото върху 1 на всеки 6 мобилни телефона се откриват при изследване фекални (т.е. лайняни) бактерии





мий си ръцете
и си казвай молитвите,
защото Исус и
микробите са навсякъде






Етикети:

0 коментара:

Публикуване на коментар

Абонамент за Коментари за публикацията [Atom]

<< Начална страница