смисълът да се грижиш за физическите упражнения на детето си, докато е малко (концентрацията в училище е едно от тях!)
д-р джейн уилямс, kindyroo |
така че забравяме за нови думички на английски, да оставим това на дора и ботичко. часовете се провеждат в киндиру центрове с преподаватели и в групи от деца на една и съща възраст (най-малките са на 6 седмици), където се правят упражненията в групи, което стимулира комуникационните умения, а всеки родител е само с детето си (татковците са насърчавани), което спомага за развитието на тялото на детето спрямо развитието на мозъка му. днес не само възрастните, но и децата се движат по-малко от предишните поколения и това вляе не само върху здравето, но и върху общото ментално развитие. стимулирането на финната моторика, което много родители ценят, не е толкова успешно, ако не са развити и големите мускули и не са овладени за съответната възраст физически умения. броя тук и да те подхвърля човек, който познаваш и на когото вярваш без да те е страх, че ще паднеш (това е изграждане на доверие и всеки попадал в група, дори на тиймбилдинг знае понякога колко е трудно да го направиш).
с тези мисли в главата ми се срещнах с д-р джейн уилямс, дъщеря на основателката на киндиру маргарет сас. впечатлението ми от нея е за интелигентна жена, която управлява бизнес, който е в полза на обществото. "нашата философия е, че ако на децата им се даде възможност да овладеят в точната възраст автоматични движения и стимулираме фината им моторика да е в добро състояние, нивото на абстрактно мислене ще се активира лесно. децата, които са с добре развито физическо състояние се справят по-лесно и с умствените задачи и се концентрират по-лесно, казва д-р уилямс. ако телата им правят, това, което трябва да правят за възрастта си, тогава просто им е по-лесно. гимнастиката, която предлагаме е много специфична за всяка възрастова група и това, което е време да се овладее като рефлекси и движение през всеки период (тук са публикувани фазите на развитие). тичането и балансирането са част от програмата, подскачането се овладява около двугодишна възраст. тези неща не се научават от веднъж, а се правят на няколко пъти. както е с възрастните. моторните умения трябва да бъдат повтаряни, за да бъдат овладени добре".
ок, казвам, аз но как реагират родителите, когато доведат децата си и установят, че тук децата им просто... тичат или... подскачат...?
това не е просто игра, а игра с определена цел. много често имаме музика, защото знаем колко помага тя на движението и колко много стимулира мозъка, работи се в група от деца. забавление е, но с цел да стимулира мозъка
преди това родителите на нашите родители, на техните родители просто са работили в градината и са имали много друга работа...
ние сме вече в в ново, модерно общество, в което родителите не оставят децата просто да си играят в парка. те трябва да се движат там, но в парковете няма много играчки за децата, защото общините ги е страх децата да не паднат и да не бъдат съдени. затова малките те седят с таблетите си. те са седнали, а сега е времето да се изправят срещу гравитацията. при седенето и местенето с пръст на екрана това не се случва. това не стимулира тялото им. първо трябва да обърнем внимание на големите мускули и след това на финните. друго нещо, което не се стимулира заради таблетите и зрението, защото в детска възраст трябва да се гледа наблизо и надалеч, а когато си на таблет или на компютър гледаш само наблизо.
мислите ли, че част от проблема е, че децата не са оставяни от родителите си да помагат достатъчно в домакинството?
да, защото е по-лесно да бъдат оставени да бъдат тихи пред телевизора. всъщност те искат да правят неща вкъщи. бих препоръчала децата да помагат в кухнята, да се вечеря заедно на маса е важно за комуникационните способности и за развитие на музиката. хубаво е децата да имат място, където да могат да играят както пожелаят.
когато бях малка, също се очакваше децата да бъдат "примерни и послушни", затова се чудя дали родителите, които водят децата си имат усещането, че по стечение на обстоятелствата са им забранявани тези движения, които вие стимулирате сега у децата им...
много майки сега ми казват "сега разбирам защо не бях добра в...., но не защото не съм била способна, а защото никой не го е правил с мен". това е много важно да бъде разбрано. децата, които не идват в kindyroo също ще отидат в училище и ще се справят добре. но тези, които идват при нас ще достигнат своя потенциал по-лесно. те ще са готови за училище. това е, което искаме да постигнем. в австралия учители са ми казвали, че разпознават децата, които са идвали киндиру, защото са по-подготвени за новата среда, в която влизат.
какво мислите за ранното училищно образование?
в много европейски страни училище се започва на 7 годишна възраст и при тях децата се справят по-лесно с материала. нивото на грамотността е по-високо и по-рядко са жертва на "синдрома на провала". когато децата не са готови за училище през първата година им е трудно, получават лоши оценки и страдат.
какъв е вашият топ 3 на книгите за детско възпитание? [давам книгите с линк към амазон, където е възможно киндъл издание]
best start на lynn jenkins - кратка, но много точна книга, която прави нещата да изглеждат толкова лесни.
smart start - книга с упражнения, написана от майка ми, основателката на киндиру.
и третата е една хубава книга за храненето, защото обяснява много за химичните процеси в тялото на децата и как определени храни и съставки влияят на тяхното поведение fed up
моят личен топ 3 е тук
Етикети: киндиру; детска психология; kindyroo.bg; книги детско възпитание
0 коментара:
Публикуване на коментар
Абонамент за Коментари за публикацията [Atom]
<< Начална страница