понеделник, 22 февруари 2016 г.

първа седмица за превенция на хранителните разстройства 22-28 февруари 2016

Да се облегнеш на бисквитка
може да е удобно понякога, но ако е всеки ден -
или никога не го правиш - е проблем

22ри февруари е - и първи ден на първата седмица за превенция на хранителните разстройства в България. Вътре съм с двата крака - както защото това е тема, по която много работя, така и защото смятам, че темата е обществено значима. Хранителните разстройства не са приоритет на "богатите и известните", а са ежедневие за много хора - и то много повече отколкото си мислиш.


Засегнатитеот хранителни разстройства са над 100 000. Всъщност се споменават за около 250 000, но дори на мен тази цифра ми звучи много и заради липсата на официални данни съм към по-ниската цифра.

Болните от хранителни разстройства са много, но те някакси успяват да се справят. Някои от тях гладуват самотни, докато това не излезе на бял свят (историята на Пламена при Миролюба Бенатова), а други водят войната си със света по други начини.

Болните от емоции, които не може да изкажат също са много - емоционалното хранене е нещо изключително сериозно и влияе на килограмите и подтиска душата. И не решава нито един проблем.

През тази седмица - 22-28 февруари лицето на Седмицата - проф. Захарина Савова ще отдели много време в отговорни медии, които се съгласиха да говорят по тази тема, която е обща за толкова много хора - независимо дали си признават или не.

Личните ми интереси като психотерапевт са насочени точно към хранителните разстройства, заради което реших и да специализирам във Великобритания от миналата година, а през 2016та ми се очертават още изпити и срещи с водещи учени там. Всичко, което научих през годините ме кара да вярвам, че превенцията е най-доброто лечение. А превенцията на първо време става чрез говорене - за което благодаря на всички, които медийно подкрепят Седмицата!





Етикети: