петък, 22 януари 2016 г.

мобилно приложение за хранителни разстройства

Попаднах на мобилното приложение, насочено към хора с хранителни разстройства Jourvie и веднага го пробвах. 

Първото ми впечатление, че е красиво направено с много въздух и чиста графика, удобно за ползване (с Андроид съм).

Всеки път в приложението се влиза с парола, което ми хареса по чисто практични съображение за кофиденциалност, които много хора биха имали. Паролата се включва и всеки път, когато телефонът "заспи", което също е полезно за оставане на темата в лично пространство.
Бутоните са големи и удобни за натискане.
Има и дадени няколко стратегии за справяне, които макар и доста общи биха могли да накарат човек да се замисли.
Дотук с доброто, сега недостатъците от гледната ми точка на психотерапевт, специалист по хранителни разстройства.

При отговора на въпроса "Колко силен беше твоето подтика ти да...?, Направи ли го?", отговорите са само негативни (преядеш, дехидратираш, да поемеш много течности, спорт, лаксативи, себенараниш) и липсва опция "без отговор", което, специално по отношение на записване на храна в дневник според мен е слагане на човек с хранително разстройство в една твърде негативна рамка, без опция за използването на дневника по време на терапевтичен процес, където храната постепенно се превръща в това, което е, а именно храна.

В този смисъл, ако страдаш от хранително разстройство и някой психотерапевт ти е препоръчал да водиш дневник, макар и удобно и красиво, това приложение има своите недостатъци (ревюто е направено за версията на приложението към 22 януари 2016).






Етикети: , ,