вторник, 22 март 2016 г.

преяждането вкъщи сам всъщност е сериозен проблем

Според мен е грешка в комуникацията и ресторантите Happy и рекламната им агенция едва ли виждат това, което аз виждам на този билборд, но, нали това е лично пространство, ще споделя личното си мнение.

Вкъщи хората могат да се "освинят" по начин, по който не биха го направили в заведение - така е. Но това, което ме боцва е, че този тип хранене, като сложеният на билборда пример понякога пъти е... болест. Това ее и грешката в комуникацията, която според мен са допуснали от Happy, които - трябва да спомена - се опитват - и дори успяват, да пропагандират здравословно хранене (например киноата в България никога нямаше да е толкова популярна без тях!).

Болеста се казва Преяждане (Binge Eating Disorder) и беше включена двата класификатора на болестите DSM-5, както и в МКБ-10.

На мен човека на снимката ми се струва, като такъв, който за кратък период от време (например 2 часа), ще изяде количество храна, определено по-голямо от това, което повечето хора биха изяли за същия период от време, безконтролно ще яде - по това време - без да може да спре или да контролира колко ще изяде.

Епизодите на безконтролно преяждане се свързва с три или повече от следните описания:
- да ядеш много бързо
- да ядеш, докато ти стане неприятно тежко от поетата храна
- да ядеш големи количества храна, дори когато не си физически гладен
- да ядеш сам, защото се чувстваш зле от това колко изяждаш
- да се чувстваш отвратен от себе си, депресиран или гузен след това

За да се говори за болестно преяждане, то трябва да се случва средно веднъж седмично в продължение на три месеца.

Добрата новина, която в дни като днешния е важна - на страницата на Happy има много позитивни примери за храна вкъщи - което означава, че храната вкъщи може да е много вкусна и да не е свързана със самотно преяждане - защото хората си правят селфи как се хранят заедно, храната е красиво подредена и т.н.!


Етикети: , ,