петък, 13 март 2015 г.

за някои е драсканици, а за други - велик испански художник

Joan Miró, 1973: Barcelona Series, Plate 8
Дъщеря ми подава рисунката и казва: "А пък М, каза, че рисувам драсканици, нали не е така?". Картината на четиригодишното ми момиче е в силни цветове и честно казано ми харесва - ноооо аз не съм друго четиригодишно момиче и обичам съвременно абстрактно изкуство. А точно за такова може да мине творчеството на съвременната ми дъщеря.

Затова не мисля, че рисува драсканици, а че изразява себе си в цветове - когато е емоционална грабва червеното и не пести от жълто, черно и зелено. Розовият период мина - и както казва "вече обичам и лилавото и всички цветове, защото съм голяма".

Но продължава да се чуди - рисува ли драсканици. Мамон да благослови Pinterest - и борда ми с любимите ми творби на Хуан Миро. Изчаквам да се приберем и й ги показвам, за да я попитам "Според теб това драсканици ли са?". Харесват й. Ами да, това, което за някои са драсканици, за други са велик испански художник.

Изкуството просто има много лица и всички те се усещат през сърцето.










0 коментара:

Публикуване на коментар

Абонамент за Коментари за публикацията [Atom]

<< Начална страница