неделя, 31 август 2014 г.

структуриране на времето и задачите

преди години, когато шефката ми се забавляваше да ми прави "to do list", който й отнемаше половин ден да напише и слагаше всички много досадни неща, които не искаше да докосне, разработих схема на подреждане на важните неща, която и до днес използвам. е, тогава беше толкова голям листа, че рядко го докарвах и до средата, но да кажем, това си имаше предимствата да науча кое е наистина важно за вършене ту!так!си!

върши ми работа и то доста добре. мисля си, че заради онази работна среда успявам да съм ефективна дори при напрегнати ситуации, защото преди да започнеш работа (която понякога бълва и те залива като лава), имаш представа още от самото начало, както и предварителна оценка колко време и за какво ти трябва, както и си наясно доставя ли ти удоволствие или "просто трябва да се свърши", както от съответното нещо зависи ли нещо друго в цялата схема на деня или седмицата.
в този смисъл съм изключително благодарна на тази жена, която ме накара да измисля това, което ще ти опиша!

ясно е, че първо трябва да напишеш план какво имаш да свършиш. ако работата ти е много ясно планирана за седмицата или работиш по проект, може да направиш и по-разширен списък по дни или седмици.
подреждаш колко време би ти отнело, както и по кое време биха могли да се свършат
подреждаш по приоритет
и накрая по удоволствие

след това ги нареждаш така

  • първо бързите за свършване, за да отметнеш няколко точки и да се чувстваш в победител
  • след това едно приятно
  • едно досадно
  • и накрая тези, които не са фатални да не се направят днес, но би било добре да почнеш работа по тях


например част от моя списък за днес е:

  1. ина, тел разговор (5 минути, удоволствие)
  2. работен мейл (10 минути, средна трудност)
  3. материали 1 (120 минути, тежка работа)
  4. материали 2 (30 минути, нужда от креативност)
  5. материали 3 (60 минути, средна трудност)
  6. материали 4 (120 минути, трудно)
  7. красимир, тел разговор (работен, 5 ми)
  8. петя, тел разговор (удоволствие, 10 мин)
  9. попълване на работна форма (5 мин, средно)
  10. оперативка (30 мин)
  11. + всичко, което има да се случва, без да го планирам


затова нареждам списъка като слагам първо
попълване на работна форма (5 мин, бързо се свършва, вече няма да я мисля)
работен мейл (10 минути, средна трудност)
материали 1 (120 минути, тежка работа)

време за почивка - идеално с
ина, тел разговор (5 минути, удоволствие) - знам, че ще ме зареди с екстра добро настроение и затова слагам

материали 4 (120 минути, трудно)

идва време за обяд и след тях започвам с
оперативка (30 мин)
материали 3 (60 минути, средна трудност)
петя, тел разговор (удоволствие, 10 мин)
красимир, тел разговор (работен, 5 мин)
материали 2 (30 минути, нужда от креативност)

и така към края на деня съм отметнала достатъчно много работа
и - фейсбука ми и личната ми поща ми не са включени

краят на деня е удовлетворителен. о, йе!

Етикети:

0 коментара:

Публикуване на коментар

Абонамент за Коментари за публикацията [Atom]

<< Начална страница