четвъртък, 19 ноември 2015 г.

beaujolais nouveau arrive 2015 (vive la france!)

В средата на деня телефонът ми звънна: "Получихте ли поканата за традиционното посрещане на новото божоле?". Ха! Новото божоле! 

Тежка гемия съм. Трудно ходя на събития от всякакъв тип. Не съм посещавала това есенно френско празненство поне от 8 години. Но за идването на божолето през 2015 е по-специално. Може да не си направя профилната снимка в цветовете на френското знаме, нито да пускам прочувствени статуси, но уважавам смелостта.

Уважавам способноста да можеш да продължиш напред, като не си затваряш очите какво се е случило. В този смисъл празнуването на пристигането на новото божоле е едно "Наздраве" за това, че светът е различен, но ще се опитаме да го оставим нормален - а това зависи от съзнателното усилие да не се оставяш да бъдеш повлечен от страха. Затова и отидох да пробвам какво е младото вино - и тази година то много ми хареса - защото има и години, в които е пълна скръб (как е на френски "сори, но имам мнение"?).



по световната политика
Една бележка за всеки, който реши да ме критикува за този пост. Дай Боже на всеки народ умението да говори за себе си и да намира начини да изразява своята култура и ценности.