петък, 19 декември 2014 г.

даваш ли прекалено много (без никой да го иска от теб?)


eлизабет гилбълт, позната най-вече с романа си яж, моли се и обичай, спечели милиони, но претърпя и загуба. загубила приятелите си. това тя сподели преди време с голяма мъка, защото е искала да направи добро и е давала прекалено много.

когато забогатява елизабет решава да бъде много добра богаташка. започва да дарява на близките си всичко, което според тях те имат нужда, но изненадата й идва от това, че вместо да я обичат каквато е, разбирай богата, те започнали да я избягват.

странно на пръв поглед, но аз разпознах нещо от себе си. когато една моя приятелка преди време се чувстваше длъжна да ми подарява скъпи подаръци, това ме отблъсна от нея, защото ми беше неудобно. прекаленото внимание ме натоварваше, дори може би "неблагодарно" реших, че  с тези подаръци тя си „купува“ вниманието ми и (дали си въобразявах?) усещах недоволството й, когато не бях пропуснало някое нейно обаждане. 

така че когато следващия път решиш да се бъркаш в нечий живот и да го оправяш, помисли отново... да даваш прекалено много – и жестове, и подаръци и т.н. може да е натоварващо за другите за другите... елизабет гилбърт обяснява какво е научила тя.

Етикети: ,

0 коментара:

Публикуване на коментар

Абонамент за Коментари за публикацията [Atom]

<< Начална страница