вторник, 8 юли 2014 г.

вчерашното ми откритие: нора ампова и калия калъчева

в тази малко неглижирана част на улица шести септември между славянска и аксаков, която свършва като интересности до spaghetti kitchen, накъдето бях тръгнала, изведнъж открих странна галерия и се спрях в красотата на една изложба.
намира се точно преди спагетите, отдясно по посока цар освободител.
калия калъчева и нора ампова са показали 15 картини под името общи части&лични пространства.

понякога общите части и личните могат да се пресекат, като в тази картина на нора ампова с чаршафите. а такива сцени можеш да видиш в центъра на софия и е част от чара на дворчетата  в старата част на града.

с ясното съзнание, че ще закъснея, което не правя никога, освен при крайно наложителни случаи - а може би и защото ме чакаха три жени, които можеха да уплътнят и пет часа в разговори, влязох там.

от едната страна бяха изложени картините на калия калъчева, която е с мащабни, силни като цвят и изразност дава маслени отпечатъци на големи пространства - градски и индустриални. нейните неща обаче не бих си закачила в хола, затова снимах и си взех списъка с цените заради тези на нора ампова.

веселите гащи са просто съсипващи - "и аз имам такива", каза четиригодишната ми дъщеря, хилейки се. ами да - гащи като гащи, а и те доста говорят за настроението на жените, по мои наблюдения. (или може би да наричам гащите бельо? или хич не ми пука и ще наричам гащите гащи, защото са гащи. и щом някой е нарисувал гащи, то играе на поне два пласта от подсъзнанието и един на чистия реализъм).



но фаворита ми е тази картина, наречена очакване (обявена цена 1000 лв). малко ми е много, но заявката на авторката е страхотна.

да, бих я закачила в хола си. обичам картини, които разказват истории, всеки път различни, а обещава да разказва доста.







както и тази картина, скрита в ъгъла (отговорът на въпроса какви са тези обърнати с гръб картини ми е любим). не разбрах на коя от двете художннички е, но има нещо в нея, заради, което ще си държа цените на листчето.





 и още едни гащи за au revoir!









Етикети: ,

0 коментара:

Публикуване на коментар

Абонамент за Коментари за публикацията [Atom]

<< Начална страница