петък, 3 юли 2015 г.

спомени в кашони

Разчистваме мазето и взимаме семейно решения на конвеир какво да остане какво да си тръгне. Електрическата ми пишеща машина, на която се научих да тракам, и от която ми е останало удрянето на клавиши, което се чува отдалеч... съдове, които майка ми помни до последната чинийка и репликата й "почти нова е, неползвана, от сватбата ми", ще остане за усмихване... Разстроената ми майка... Чантата ми от първи клас - моята си е добре, защото беше от немските, направена като от кожа... Знам точно кога и как ми я купиха. И много книги, запечатани в кашони като мъртъвци. Увити в найлон, за да не се прашат, развивам като мумии пликовете, в които са и с всеки поглед минавам през годините ми на четене. Шърууд Андерсен... Артур Лундквист... Мога да прескачам локви... Винету... Как е възможно с вида на корицата да се сещам дори за изречения от някои книги?!

Не искам с нищо да се разделям и съдбата праща братовчедка ми, която решава да подслони част от книгите на хубаво, тихо, спокойно и сухо място... Другите остават с мен.

Животът е странно нещо. Вещите са като паметници на неговите периоди. Хенри Дейвид Торо го е казал най-добре "като умре човек, вдига много прах".