понеделник, 9 юни 2014 г.

smoothie - смут в душата на българиста, но иначе вкусно

след като преживях селъри (за младите листа от целина), топ за тениските и танк за потниците, в душата ми беше смутно преди преди да започна да използвам думата смути. затова казвам понякога шейк. въпреки че рядко слагам мляко.

в последния Men's Health (юни) има доста хитра идея какво и как да комбинираш за своето смути, като аз ще пропусна протеините. обяснено е стъпка по стъпка и доста забавно. фенка съм на списанието, чак толкова, че откъснах страницата и я залепих на хладилника, за да се вдъхновявам.

моите смутита са със спанак, понякога магданоз и най-често използвам банан, за да стане гъсто, леко сладко и меко. досега не съм слагала авокадо, но и това ще стане.

от известно време слагам и чия (насипна, от zoya.bg), която да държи течността хомогенна - иначе тежките частици падат долу, леките отиват нагоре и язък за цялото усилие.
слагам за пет минути две-три чаени лъжици в една чаша от 250 мл студена вода. това ми е достатъчно, за да получа добър резултат за две чаши смути.

първо слагам семената да се желират, после започвам да чупя бананите, мия листата на спанака и т.н.

поякога добавям и кокосови стърготини, а ако искам екстра вкус мятам и динджифил, канела или ванилия.

smoothie banana day
1 банан
2 ч.л. чия
250 мл вода и още на око колкото ще изпием за две чаши (зависи дали ще си го пия сама)
1/4 ч.л. джинджифил
1/4. ч.л. ванилия
ако има останал стрък магданоз мога да го сложа и него.

накисвам семената чия в 250 мл вода, начупвам банана и  добавям подправките. мотая се из кухнята и добавям после тръгналата да се желира чия и пускам блендера на програма smoothie, докато някой не ме помоли да престана с шума (2 мин макс издържат вкъщи).
ползвам подобен на този philips, това ми е втория, първият издържа зверско натоварване 3 години и го счупих от глупост. държа на това каната да е стъклена.

going bananas!



и накрая - защо е добре да се ядат зелени листни зеленчуци препоръчвам книгата енергични за цял живот на виктория бутенко, която дава много рецепти за смутита - сладки и солени.


Етикети: , , ,

0 коментара:

Публикуване на коментар

Абонамент за Коментари за публикацията [Atom]

<< Начална страница